Garanciális feltételek
A jótállási jegyen feltüntetett termékre 10.000.- Ft értékhatár felett a fogyasztói szerződés keretein belül Cégünk jótállást, alatta szavatosságot vállal. A jótállás időtartama 1 év. A jótállási ill. szavatossági határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.
Amennyiben :
-Ön rendelkezik számla,vagy nyugta, vagy garancia jeggyel, mellyel bizonyítani tudja a termék vásárlását.
-A hiba igazoltan a termék anyaghibájából keletkezett és csak a rendeltetésszerű használat során lett látható.
Nem tartozik a jótállás alá a hiba, és a jótállásra kötelezett mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha a meghibásodás a fogyasztó részére történt átadás után keletkezett.
-Ha a hiba nem a rendeltetésszerű használatból keletkezett
– Ha a használati útmutatón feltüntetett kezelési és használati utasításokat figyelmen kívül hagyása okozta.
– Ha a hibát illetéktelen átalakítás, beavatkozás, szakszerűtlen javítás okozta.
– Ha a hiba a termék gondatlan használatából ered ( ütés, karcolás, akadás stb. )
– Ha a hiba a normál elhasználódásból ered.
Garanciális igény bejelentését követően a vissza szállítást cégünk fizeti, előzetes egyeztetés után, az ésszerűség és gazdaságosság figyelembevételével, eltúlzott és indokolatlan költségeket nem áll módunkban kifizetni.
A garanciális problémával cégünknek behozott ékszereket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javításáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett.
Kellékszavatosság
A Megrendelő az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Megrendelő választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A Megrendelő az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Jegyzőkönyvet kell felvenni a fogyasztó kifogásáról
a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján, a letölthető jegyzőkönyv megtalálható a vásárlási feltételekben.
Jegyzőkönyvet akkor kell felvenni, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó Ptk. szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt érvényesít. A Ptk. szerinti termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vállalkozás helyett a dolog gyártóját terhelik a rendelet szerinti kötelezettségek.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a www.bekeltetes.hu oldalon.
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető TestületElérhetőségek
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu
Ügyfélszolgálat : +36-70/638-7453
4400 Nyíregyháza, Rákóczi út 17.. – A raktáron lévő termékeink személyesen is megtekinthető, és megvásárolható !
Nyitvatartás: csak telefonos egyeztetés alapján
Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás és egyéb költség a vásárlót terheli.
Panaszkezelés módja
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a www.bekeltetes.hu oldalon.
Fogyasztói jogvita esetén elérhetőségeink:
- Vállalkozásunk székhelye: 4400 Nyíregyháza, Rákóczi út 17.
- Telefonos panasz bejelentése esetén telefonszámunk: +36-70/638-7453 (munkanapokon:08.00-18.00-ig, amennyiben nem vesszük fel a telefont és számkijelzéssel hív természetesen a lehető leghamarabb felvesszük Önnel a kapcsolatot)
- Amennyiben írásban szeretné felénk jelezni panaszát akkor postai úton a vállalkozásunk székhelyének címére teheti meg vagy email-ban bakosjanek1977@gamil.comemail címen. (Írásos panasz beérkezése után 3 napon belül felvesszük Önnel a kapcsolatot a levelében megadott elérhetőségek valamelyikén. Írásos panasz esetén panasza kérjük tartalmazza a vevő nevét, a vásárlás időpontját, a termék megnevezését és a panasz okát.)
Amennyiben panaszát nem tudjuk az Önt is kielégítő módon rendezni az alábbi lehetőségek állnak rendelkekzésére:
Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!
Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a “Vevőszolgálat” vagy “Elérhetőségek” menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor ( bakosjanek1977@gmail.com ) .